Perusteiden nopea kertaus
- Miten muokkaan ohjelman asetuksia? Keskeisimmät ohjelman asetukset ja niiden vaikutus projektisuunnitelmaan
- Miten perustan projektin ja millaisia tehtävätyyppejä voin käyttää? Projektin perustaminen, tehtävätyypit
- Miten hallitaan tehtävien yhteyksiä ja niihin liittyviä rajoitteita? Tehtävien väliset yhteydet ja tehtäväkohtaiset rajoitteet
Resurssit ja projektin resurssointi
- Millaisia resurssivarantoja voin käyttää? Projektikohtainen ja jaettu resurssipooli
- Miten perustan resurssivarannon? Resurssipoolin perustaminen, resurssien ominaisuudet
- Miten osoitan kenen tehtäväksi jokin tehtävä kuuluu? Resurssien liittäminen tehtäviin, resurssien poistaminen ja muuttaminen
- Mitä tietoa löydän resursseista ja miten? Resurssinäkymien hyödyntäminen (mm. resurssin työkuorman selvittäminen, jäljellä oleva käytettävyys jne.)
Näkymien ja taulukoiden räätälöinti
- Miten saan näkyviin vain halutut tehtävät tai resurssit? Jäsentely, suodattimet ja ryhmittely
- Voinko luoda itse esimerkiksi suodattimia? Suodatinten mukauttaminen.
- Voinko muuttaa taulukoita tai luoda kokonaan uusia? Taulukoiden mukauttaminen ja luonti
- Voinko luoda oman näkymän projektin tarkasteluun? Näkymien mukauttaminen ja luonti
Moniprojektityöskentely
- Voinko liittää useita projekteja samaan näkymään? Projektien linkitykset
- Voiko tehtävä riippua jonkin toisen projektin tehtävästä? Tehtävien linkitykset
Perusaikataulun hyödyntäminen
- Perusraportit ja Office-raportit
- Miten voin tarkastella projektin tietoa raportteina? Perusraportit, niiden muokkaaminen sekä uusien raporttien tekeminen
- Excelin Pivot-taulukkoraportit ja uusien raporttien tekeminen
- Visio-raportit ja uusien raporttien tekeminen