Johdanto Adobe Animateen
- Adobe Animate -ohjelman esittely
- Käyttöliittymän ja työkalujen perusteet
Animaatioprojektin aloittaminen
- Dokumenttityypin valinta ja asetusten muokkaaminen
- Dokumentin tallennus ja asetusten hallinta
- Resurssien käyttö ja aikajanan kerrosten hallinta
- Keyframejen käyttö ja animaation esikatselu
Oman sisällön animoiminen
- Piirtäminen muodoilla, kynätyökalulla ja harjatyökaluilla
- Värinhallinta ja polkujen muokkaaminen
- Kuvakehyksittäin animointi ja shape-tweenit
- Onion skinning ja maskaaminen
Lisäanimaatiokonseptit
- Staattisen tekstin luominen ja symbolien hallinta
- Klassiset ja motion-tween-animaatiot
- Sisäkkäisten animaatioiden suunnittelu
- Movie clip -symbolien käyttö
- Kameran käyttö animaatiossa
Interaktiivisten animaatioiden rakentaminen
- Dokumentin muuntaminen ja ulkoisten kuvien tuonti
- Painikesymbolien luominen ja äänen lisääminen aikajanalle
- Instanssien nimeäminen ja sisällön interaktiivisuus
- Animaation julkaisu
Avainsanat
Animaatio, Interaktiivisuus, Adobe Animate, Keyframe, Tween-animaatio